مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی با تاکید بر امنیت موجود در مرزهای استان گفت: امنیت در استان برقرار و زمینه برای جذب سرمایه‌گذار و توریست فراهم است. 
کد خبر: ۱۳۴۸۱۰۳
آذربایجان غربی از استانهای امن کشور است/ضربه سنگین نیروهای اطلاعاتی به باندهای گروگانگیر اتباع افغانی به گزارش جام‌جم، مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران با تاکید بر امنیت موجود در مرزها استان خاطرنشان کرد با اشراف اطلاعاتی وتلاش سربازان گمنام از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه آذربایجان غربی امن است و زمینه هرگونه سرمایه گذاری و جذب توریست در این استان فراهم است.

وی با بیان اینکه در برخورد با مخلان امنیت و آرامش جامعه هیچ  تردیدی وجود ندارد، گفت: تهدید امنیتی فقط برون مرزی نیست، به طور قاطع اعلام می‌کنم که اجازه نفس کشیدن به تهدید کنندگان آرامش و معیشت مردم را نخواهیم داد و برای حفظ امنیت در جامعه کوشش خواهیم کرد.

وی همزیستی مسالمت آمیز اقوام، ادیان و مذاهب در استان را مثال‌زدنی خواند و افزود: تمامی اقوام و ادیان در این استان در راستای دفاع از تمامیت ارضی کشور در تلاش هستند.
مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: در هشت ماه سال جاری سربازان گمنام امام زمان موفق به کشف و انهدام باند جاعلان مدارک تحصیلی از مدرک دکتری تا دیپلم شدند؛ در این بین فردی بود که با مدرک دیپلم اما مهر و شماره نظام پزشکی جعلی اقدام به طبابت می کرد. 

مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی کشف شبکه معاملات صوری املاک و خودرو و جاعلان عناوین نیروی اطلاعاتی و منتسب به بیت رهبری، نهاد ریاست جمهوری و امنیتی، نظامی یکی دیگر از کشفیات اداره کل استان است.

وی پاسخ به سوال خبرنگاران در موضوع دستگیری‌های اخیر در دانشگاه علوم پزشکی گفت؛ برای افراد قرار وثیقه بین ۷ تا ۱۱ میلیارد تومان صادر شده است.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی ضمن اشاره به صحبت‌های نماینده ولی فقیه در نماز جمعه هفته گذشته مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در تغییر مدیران گفت: کار اصلی نمایندگان رسیدگی به موضوعات و دغدغه‌های مردم است و نباید برای عزل و نصب مدیران، استاندار یا فرمانداران را تحت فشار قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی گروگانگیری در استان افزود: در ماه‌های گذشته در سه شهرستان شمالی استان خوی، سلماس و چالدران باندهای گروگانگیر  اتباع افعانی منهدم و یکی از سردسته‌های این باند در درگیری با سربازان گمنام، به هلاکت رسید.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی همچنین از انهدام بزرگترین شبکه قاچاق موبایل در شمال غرب کشور خبر داد و افزود: سربازان گمنام امام زمان (عج) در همین راستا ۳۶ هزار گوشی کشف و افرادی را که اقدام به سو استفاده از کد ملی افراد برای رجیستری گوشی‌های وارداتی می‌کردند را دستگیر کردند.

وی گفت: طی سال جاری از ۴۴ هزار هکتار زمین خواری در استان جلوگیری شده است.

وی افزود: در پی دریافت ۳۰۰۰ شکایت از شهروندان در ارتباط با معاملات صوری بنگاه داران و املاکی‌ها با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) این باند متلاشی شد و ۲۰۰ معامله صوری و کلاهبرداری از شهروندان کشف شد.

در ادامه این نشست صمیمی که به مدت چهار ساعت ادامه داشت، خبرنگاران به بیان دغدغه‌ها و مشکلات مختلف جامعه و استان پرداخت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها